Friday, September 7, 2007

گلگشت کارگری در حمایت از صالحی و اسالو

امروز 19 مرداد 86 بنا به فراخوان کنفدراسیون اتحادیه جهانی (آی تی یو سی ) و فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل (آی تی اف) و تدارک توسط کمیته دفاع از صالحی و اسالو و حمایت از طرف کمیته پیگیری ایجاد تشکل های آزاد کارگری، کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل کارگری، اتحاد کمیته های کارگری... و جمعی از فعالین کارگری، تجمعی از کارگران و دانشجویان مرتبط به جنبش کارگری و فعالین سیاسی و کارگری به صورت " گلگشت " برگزار شد.



هر چند این تجمع همه آنچیزی نبود که اغلب این فعالین میخواستند. هرچند در قیاس با نوع فعالیت هایی موثر و در درون جامعه، تاثیر یک تجمع حتی کوچک به مراتب بیشتر از نوع گرد هم آمدن به صورت گلگشت در منطقه ای دور دست است اما با اینحال؛ با وجود موج سرکوب و دستگیری ها و با وجود افتراق موجود در میان فعالین کارگری، گرد هم آمدن عده ای از فعالین برای مرتبط شدن با حمایت جهانی از کارگران زندانی در ایران و به طور مشخص حمایت از محمود صالحی و منصور اسالو، بستری میشود برای کسب یا حفظ اعتماد به نفس در میان فعالین جنبش کارگری.

در این مراسم تنی چند از مادران جان باختگان جنبش انقلابی صحبت هایی برای جمع کرده و مورد تشویق واقع شدند. همچنین تنی چند از فعالین، هر کدام دقایقی در مورد وضعیت دستگیر شدگان و لزوم حفظ اتحاد داخلی و جهانی برای دفاع از فعالین کارگری مطالبی را بیان کردند. فعالین دانشجویی مرتبط با جنبش کارگری اطلاعیه مشترک خود را قرائت کرده و مورد تشویق جمع حاضر قرار گرفتند. شعر و آواز خوانی ها فضایی عاطفی در میان جمع به وجود آورده بود و بحث هایی در مورد مسائل مورد علاقه جمع های چند نفره این سو و آنسو انجام می شد و به این ترتیب این جمع با زمینه ارتباطاتی بیشتر با یکدیگر محل گلگشت را ترک کردند.

چنانچه این مراسم با سازماندهی بهتر و ایجاد زمینه همکاری بیشتر سایر فعالین بر بستر دمکراسی کارگری برنامه ریزی می شد مسلماً عده خیلی بیشتری به این جمع اضافه می شد که این خود در کسب اعتماد به نفس و امکان بروز ابتکارات بیشتر بسیار موثر می بود. در هر حال وقتی موضوع حمایت جهانی و داخلی از فعالین کارگری زندانی مطرح میشود، بدیهی است که هر گرایشی می بایست به نفع منافع عمومی، از مرکز قرار دادن خود پرهیز کرده تا امکان شکوفایی هر چه بیشتر استعداد ها و ابتکارات فراهم شود و این خود موجب بیشترین استقبال خواهد بود. باشد که در آینده و با این سمت گیری به اتحاد عمل هایی وسیعتر و پایدار به نفع پیشبرد کل جنبش طبقه کارگر رسیده تا این جنبش گام هایی موثر به جلو بردارد.

گزارشگر میلیتانت

No comments: