Friday, September 7, 2007

قطعنامه نمایندگان چپگرای پارلمان بریتانیا علیه

اختناق بر عليه فعالين کارگری ايران



4 ژوئيه 2007 (13 تير 1386) جان مکدونال، نماینده چپگرایی پارلمان بریتانیا؛ با در نظر گرفتن افزايش اختناق در ايران و وضعيت وخيم محمود صالحی در زندان، قطعنامه ی با عنوان «اختناق بر عليه فعالين کارگری در ايران» (EDM 1846)* را در پارلمان طرح کرد - که تا به حال 33 نفر از نمايندگان آن را امضاء کرده‌اند. متن اين قطعنامه به اين ترتيب بود:

اين مجلس:

با نگرانی ی فراوان در نظر دارد که اختناق بر عليه فعالين کارگری ای که کوشش می‌نمايند تا اتحاديه‌های صنفی ی مستقل احياء کنند؛ همچنين در نظر دارد که محمود صالحی، رهبر اتحاديه خبازان در سقز (در کردستان ايران)، نه فقط که به خاطر فعاليت‌های صنفی خود زندانی شده است، بلکه، با وجود اينکه تنها يک کليه دارد، از درمان پزشکی حياتی محروم می‌باشد؛ از حکومت ايران تقاضای اکيد می‌کند که آقای صالحی را آزاد کرده و حکم دادگاه او که به خاطر فعاليت‌های صنفی وی صادر شده را لغو کرده؛ و حکومت بريتانيا را فرا می‌خواند که بر حکومت ايران فشار وارد کند که حقوق اتحاديه‌های صنفی و مقاوله نامه‌های سازمان بين المللی کار را رعايت کند.

یادداشت:

مطرح کردن مسئله ی مبارزات کارگران ايران و اقدامات رژيم بر عليه آنان در پروتوکل‌های پارلمان بريتانيا يکی از روش‌های رساندن صدای اين کارگران به گوش کارگران بريتانيا و افکار عمومی آن کشور می‌باشد. ما در آينده با آقای مکدونال همکاری خواهيم کرد تا مسايل ديگر جنبش کارگری، مجمله بازداشت اخير منصور اسالو، به گوش پارلمانتاريست‌های بريتانيا برسد. ما شما را در مورد اين و ديگر اقدامات خود با خبر نگه خواهيم داشت.

شبکه همبستگی کارگری

16 ژوئيه 2007

25 تیر 1386

* پس از اينکه جان مکدونال در تاريخ 24 ژانويه 2006 (4 بهمن 1385) طی قطعنامه‌ای با عنوان «زندانی شدن رهبر اتحاديه صنفی در ايران» (EDM 1472) را برای دفاع از منصور اسالو در پارلمان بريتانيا طرح کرد، با پشتيبانی ی پنجاه و يک نفر از اعضای آن مجلس مواجه شد. سپس او در تاريخ 13 فوريه 2006 (24 بهمن 1385) قطعنامه ی ديگری را با عنوان «اختناق بر عليه رانندگان اتوبوس تهران و خانواده‌هايشان» (EDM 1628) را طرح کرد پشتيبانی ی چهل و سه نفر از اعضای پارلمان را جلب کرد. پس از بازداشت مجدد آقای اسالو از سوی لباس شخصی ها، آقای مکدونال در تاريخ 30 نوامبر 2006 (9 آذر 1385) قطعنامه ی جديدی را با عنوان «برخورد با منصور اسالو و رانندگان اتوبوس تهران» (EDM 372) را طرح کرد که تا به حال پشتيبانی ی بيست و سه نفر از اعضای پارلمان را جلب کرده است.


No comments: