Thursday, September 6, 2007

خبرنامه ی پلی تکنیک

خبرنامه امیرکبیر - صبح امروز دانشجویان دانشکده معدن متالورژی و نفت دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ادامه تحصن خود در اعتراض به ربوده شدن احمد قصابان و بازداشت بابک زمانیان، شدند ...

صبح امروز دانشجویان دانشکده معدن متالورژی و نفت دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ادامه تحصن خود در اعتراض به ربوده شدن احمد قصابان و بازداشت بابک زمانیان، در جلو دانشکده معدن تجمعی را ترتیب دادند که با حمایت سایر دانشجویان دانشگاه همراه بود.

از سوی دیگر جمعی از انصار در برابر درب حافظ دانشگاه در نزدیکی دانشکده معدن دست به تجمع زده و شروع به شعار دادن علیه دانشجویان و تهدید ایشان نمودند که دانشجویان نیز با سرود یار دبستانی و شعار های متقابل به پاسخ دادن پرداختند.

گفتنی است درحالی که عبور و مرور دانشجویان به دانشگاه با محدودیت شدید مواجه بود ، بسیجیان و انصار به صورت آزادانه به دانشگاه تردد می کردند و فضا را متنشج می ساختند.در ساعات نزدیک ظهر چند نفر از انصار که در بیرون دانشگاه تجمع کرده بودند با همکاری مدیریت وارد دانشگاه شدند و یکی از آنان در مسجد دانشگاه برای بسیجیان درون دانشگاه و سایر نمازگزاران به ایراد سخنرانی پرداخت و سعی کرد دانشجویان را تحریک کرده و فضا را ملتهب تر کند . یکی دیگر از انصار که اجازه ورود به دانشگاه یافته بود حین عکس برداری از دانشجویان توسط دانشجویان شناسایی شد و از دانشگاه بیرون انداخته شد. این در حالی است که صبح امروز انتظامات در راستای محدود ساختن و ارعاب فعالین دانشجویی ، محمد اسماعیل سلمان پور ، عضو شورای عمومی انجمن اسلامی را مورد ضرب و شتم شدید و تفتیش قرار دادند و سپس درب حافظ را بسته و مانع تردد دانشجویان به داخل دانشگاه شدند.

پس از نماز ظهر بسیجیان و افراد ناشناس درون دانشگاه به سمت درب حافظ و محل اصلی تجمع انصار حرکت کردند و به نوحه خوانی و سردادن شعارهای توهین آمیز علیه دانشجویان و تحریک ایشان پرداختند. مسیر حرکت آنان از میان تحصن دانشجویان عبور می کرد. دانشجویان با ایجاد زنجیر در برابر بسیجیان و خواندن سرود یار دبستانی اجازه ندادند تا بسیجیان بتوانند به محل تحصن دانشجویان دانشکده معدن حمله کنند و در عین حال مانع حضور بسیجیان در مقابل درب حافظ نیز نشدند.

بسیجیان و انصار بیرون دانشگاه با همکاری هم شروع به شعار دادن و تهدید دانشجویان می کردند و در مقابل دانشجویان شعار می دادند ” بسیجی حیا کن دانشگاهو رها کن” ” توپ تانک بسیجی دیگر اثر ندارد” و سرود یاردبستانی را می خواندند. پس از حدود نیم ساعت بسیجیان مجددا از میان زنجیر دانشجویان به سمت صحن مرکزی دانشگاه حرکت کردند که با سوت ممتد دانشجویان مواجه شدند.حمیدرضا افراشته و چند تن دیگر از بسیجیان می خواستند با تحریک جمعیت به محل پارچه نوشته های متحصنین حمله کنند که با برخورد به سد دانشجویان در این کار ناکام ماندند. دانشجویان شعار می دادند ” انقلاب فرهنگی ، توطئه بسیج است “،” توپ تانک بسیجی دیگر اثر ندارد”. تا این لحظه تجمع دانشجویان در جلو دانشکده معدن ادامه دارد و بیانیه شورای صنفی قرائت شده است و اوضاع آرام تر شده است.

No comments: