Friday, September 7, 2007

مردم به خشم آمده پمپ بنزین ها را به آتش کشیدند!


پس از اعلام سهمیه بندی بنزین تنها چند ساعت قبل از آغاز طرح از طریق برنامه شبانه شبکه دو تلویزیون،پمپ بنزین ها با هجوم مردم برای دریافت بنزین رو به رو شدند.

از اولین دقایق آغاز سهمیه بندی درگیری بین نیروهای انتظامی و مردم عصبانی آغاز شد. در شر ق تهران هیچ پمپ بنزینی در امان نبود، مردم چند پمپ بنزین را آتش زدند و با حمله به دستگاه های خودپرداز های بانک آنها را خورد کرده و از جا می کنند.

در خیابان های اطراف پمپ بنزین تعداد زیادی سطل های زباله بزرگ و لاستیک آتش زده اند و شیشه های شکسته و تکه های سنگ کف خیابان های منتهی به پمپ بنزین را فرا گرفته است.

پس از پایان درگیری در پمپ بنزین ها مردم هنوز در خیابان های اطراف حضور دارند. در هر پمپ بنزین نیروهای ضد شورش مستقر شده اند چند خیابان منتهی به پمپ بنزین ها را هم مسدود کرده اند.، لباس شخصی ها با موتور به گشت زنی در منطقه مشغولند .

در حکیمیه تهرانپارس به فروشگاه شهروند آن منطقه هم حمله شده.

تا لحظه تنظیم گزارش تمام پمپ بنزین های منظقه تحت محافظت گارد های ویژه قرار دارند

واکنشات مردمی به نوعی است که تو گویی این مردم مدتها است که سیاسی شده اند. همه خوب میفهمند که حضور پلیس پراکنده در همه جا چه معنی دارد و همه تو گویی به صورت اعلام نشده و تمرین نشده وسازماندهی نشده با یکدیگر نوعی پیوند علیه پلیس و حاکمان دارند. یا اقلاَ کسی به بالایی ها و حقه بازی هایشان در مورد سوبسید بنزین و قصد گران کردن آن کمترین توهمی ندارند. ساده تر بگویم، این رژیم خود دچار توهم است و فکر میکند همچنان مردم با صلوات و الله اکبر آرام میشوند در صورتیکه در عمل بیشترین صف آرایی ها برای سرکوب مردم را سازمان میدهند.


موضوع ساده این است که هرکس بر اساس سهمیه خود و کارت خود میتواند بنزین بزند ولی چرا باید صف بنزین این همه طولانی باشد!؟ علت کمبود بنزین نیست، علت دلهره و امثال این موارد نیست، علت این است که از هر چند پمپ بنزین یک دو عدد از آنها به آتش کشیده شده و اینک برای بقیه تعداد زیادی گارد ضد شورش تدارک دیده شده تا از وقوع آتش سوزی جلوگیری کنند! چنین خشمی در مردمی که تازه دارایی مثل اتومبیل دارند میباشد و هنوز خشم پا برهنگان نشان داده نشده است که در آن آتش گرفتن پمپ بنزین فقط دست گرمی خواهد بود.


No comments: