Friday, September 7, 2007

نامه سرگشاده به هیئت تحریریه نشریه راه کارگر

دوستان هیئت تحریریه نشریه «راه کارگر»

با کمال تعجب مشاهده کردیم که در شماره ۲۹۵ نشریه «راه کارگر» نام یکی از ۴ امضا کننده «بیانیه دانشجویان و فعالین چپ»، یعنی «نشریه میلیتانت»، حذف شده است! (امضای شماره ۳).

چنانچه این اقدام یک "اشتباه" بوده باشد، از شما درخواست می کنیم که آن را فوراً اصلاح کنید و نشریه خود را با اضافه کردن نام «نشریه میلیتانت» (سومین امضا در بیانه) ترمیم کنید.

چنانچه این عمل را عمداً انجام داده که نام «نشریه میلیتانت» را از این بیانیه حذف کنید؛ ما به این اقدام غیر اصولی شدیداً اعتراض می کنیم و آنرا عملی استالینی برای حذف مخالفین سیاسی از وقایع تاریخی قلمدا د می کنیم.

امیدواریم این اقدام صرفاً یک لغزش از جانب شما بوده باشد.

در انتظار توضیح شما خواهیم بود

شورای سردبیری میلیتانت

ایران- ۲۸ تیر ۱۳۸۶

رونوشت به هیئت تحریریه نشریه راه کارگر ارسال شده است

جواب راه کارگر در ادامه مطلب

پاسخ راه کارگر:

با سلام و آرزوی سلامتی و شادمانی برای شورای سردبیری میلیتانت!

در پاسخ به نامه 28 تیر ماه 1385 ( برابر با 19 ژوئیه 1386 ) شما :

1 - از اینکه نشریه راه کارگر را مورد لطف خویش قرار داده و در رفع نقصانی ناخواسته ما را یاری رسانده اید، سپاسگزاریم.

2 - توجه و دقت شما در رابطه با نشریه راه کارگر، باعث دلگرمی و مشوق ما در مسیر خدمتگزاری به مردمان زحمتکش، ستمدیده و حق طلبی است که در زیر سرکوبهای بی امان رژیم ارتجاعی جمهوری اسلامی ایران، برای دستیابی به آزادی، دمکراسی، برابری و رفاه، بیش از پیش به همبستگی انسانی - مبارزاتی روی آورده اند.

3 - همانگونه که ملاحظه نموده اید، تلاش نشریه راه کارگر اینست که تا آنجا که ممکن است، از جمله، اخبار مبارزات و اتحادهای مبارزاتی را در سطح وسیعتری به ااطلاع افکار عمومی برساند. لذا، در این مسیر، با کمبود جا در صفحات نشریه راه کارگر روبرو هستیم. لذا اکثراَ مجبوریم، نوشته ها را در فرمی فشرده تر ارائه دهیم، تا جا برای درج مطالب بیشتری بدست آوریم.

4- متاسفانه در شماره اخیر نشریه راه کارگر، در رابطه با "بیانیه دانشجویان و فعالین چپ" بعلت اشکال فنی و کم دقتی، ناخواسته نام "نشریه میلیتانت" از زیر اطلاعیه فوق الذکر جا افتاده بود. از این بابت پوزش می طلبیم.

5 _ نشریه راه کارگر در عین تبلیغ نظرات " سازمان کارگران انقلابی ایران ( راه کارگر ) " ، تلاش مینماید که بدور از تنگ نظری های معمول در صحنۀ های مبارزاتی ، از منطق پیوند با جنبش های آزادیخواه و برابری طلب پیروی نموده و، تا آنجا که میسر است حتی المقدور تریبون و ارگان تبلیغاتی مبارزات و مبارزان این جنبش ها باشد.

تا آنجا که اطلاع داریم، این سبک و روش مبارزاتی ما، در اپوزیسیون چپ ایران تقریباَ منحصر به فرد است، و البته بیش از آنکه باعث سرافرازی ما باشد، بضاعت ناچیز فرقه گرایان را در معرض دید افکار عمومی قرار میدهد.

6 - اشتباهی که حادث شده بود، اکنون مرتفع شده است. لذا اکنون نام "نشریه میلیتانت" در زیر بیانیه مذکور درج گردیده است.

7 - اگر از سایت اینترنتی " سازمان کارگران انقلابی ایران ( راه کارگر ) " - http://www.rahekargar.de/ بازدید بعمل آورده باشید، ملاحظه نموده اید که بیانیه مذکور با چهار امضا، در این سایت، درج گردیده است.

8 - در پایان نامه تان با شرط " چنانچه " ، گریزی به " حذف مخالفین سیاسی از وقایع تاریخی " زده اید.

دوستان شورای تحریریه میلیتانت! راستش ، بطور آشکار معلوم نفرموده اید که که شما موافق و یا مخالف سیاسی " نشریه راه کارگر " هستید. اما هماتگونه که در بند پنجم این نامه مورد اشاره قرار گرفته است ، معیارهای ما بدور از تنگ نظری های متداول است.

در خاتمه برای شما در مبارزه بی امان با نظام ستمگر سرمایه داری، رژیم ددمنش جمهوری اسلامی ایران، و مبارزه برای دست یابی جامعه مان به آزادی، دمکراسی، برابری و رفاه، و در این مسیر پیروزوهای روز افزون در راه دست یابی به اهداف" تشکل يابي، اتحاد عمل، برنامه ريزی برای گسترش پايگاه اجتماعی و تلاش برای اتحاد با ساير جنبش های اجتماعی " آرزوی موفقت مینمائیم.

شاد و سلامت باشید : مسئول نشریه راه کارگر : منصور نجفی

نوزدهم ژوئیه 2007 - بیست و هشت تیرماه 1386

No comments: